Szlakiem krokusa

Wiosna. Wydaje się, że naszą tradycją rodzinną stanie się kwietniowy wypad w Tatry na „krokusowanie”. Pierwszy raz spróbowaliśmy w ubiegłym roku. Zastała nas śnieżyca i krokusy ledwie wystające spod śniegu. Ale frajda była niesamowita.
W tym roku brodziliśmy we mgle. We mgle spowite był krokusowe łąki w Dolinie Chochołowskiej. We mgle spowity był Wielki Kopieniec.
Czasopismo „Poznaj swój kraj” o Kopieńcu pisze tak: „Ze szczytu Kopieńca widzisz długą fioletowo-zielono-białą (od śniegu) Polanę Kopieńcową z szałasami a na wprost – na wprost, na południu wyskakują na ciebie potężne, bliskie, cudowne szczyty Tatr„. No więc na nas niestety nic nie „wyskakiwało” z mgły, ale góry są zawsze górami i podnoszą poziom endorfin niezależnie od pogody 🙂

Tradycją staje się również to, że w „krokusowaniu” towarzyszy nam ciocia Magda czyli wyjazd z cyklu „Best Friends On The Go” 😉

Już postanowiliśmy, że w przyszłym roku też nawiedzimy góry w kwietniu i będziemy je nawiedzać dopóty, dopóki nie zobaczymy fioletowych dywanów w pełnym słońcu na tle błękitnego nieba!

Ten wyjazd był też pod jednym względem przełomowy. Otóż, po raz pierwszy całą rodziną pokonywaliśmy górskie trasy zgodnie z czasem podanym na mapie. Do tej pory, ze względu na krótkie nóżki naszych Małych Podróżników, standardowo mnożyliśmy czasy razy dwa. Wydawało nam się, że tak jeszcze przez kilka lat będzie a tu proszę, jaka niespodzianka 🙂 W niektórych momentach dzieci wykazywały więcej kondycji niż dorośli.

Będąc w Zakopanym zajrzeliśmy też na Wielką Krokiew, na Krupówki i do Sanktuarium na Krzeptówkach a w drodze powrotnej odwiedziliśmy otwarty już dla turystów zamek w Chęcinach (o czym napiszę oddzielnie).

Pozostaje tylko niedosyt po dwóch dniach spędzonych na szlaku a w głowie już snują się plany kolejnych górskich wycieczek…

A tutaj wspomnienia z ubiegłorocznego krokusowego szlaku.

Informacje o The Family On The Go

The Family that travels around, loves spending time together wherever we are.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Góry, Tatry i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.